maandag 2 mei 2011

Osama is heengegaan naar zijn 70 maagden

Deze ochtend is het BREAKING NEWS! Osama Bin Laden is dood! Op het moment van schrijven is dit alles nog vers en hebben wij nog niet alle ins en outs. Dus neemt u het mij niet kwalijk dat, als u dit leest, de informatie wat ik heb al gedateerd is. Toen ik het vanochtend hoorde, haalde ik mijn schouders op. “Het zal wel”, dacht ik. Het was geen rare gedachte van mij, want hoe vaak is die man wel niet doodverklaard? Die man is vaker doodverklaard, dan dat ik de afgelopen 10 jaar van vriendin ben gewisseld. Gezien het feit dat ik een losbandig leven leidde, is het dus niet zo raar dat ik mijn schouders ophaalde.

Naar verluidt werd hij door zijn hoofd geschoten. Dat is het ergste wat je als slachtoffer maar kan wensen. Je door je hoofd laten schieten. Dan werd je wel heel erg gehaat. Dan wou diegene je echt dood hebben. Geen genade, maar gewoon keihard je hersens uit elkaar laten knallen.

Waar ik mij nog het meest over verbaasde, was de locatie waar dit alles heeft afgespeeld. Niks geen grotten of ondergrondse bunkers. Nee, meneer Bin Laden werd in zijn villa in de Pakistaanse stad Abbotabad, door zijn kop geschoten. En dat is opmerkelijk, omdat hij jarenlang als een primitieve holbewoner werd afgeschilderd. Een primitieve, terroristische Jezus figuur die graag cassettebandjes inspreekt en de wereld weer voor even laat sidderen van angst.

Ik wacht met smart op de foto’s waar een dooie Osama op staat. Gewoon voor mij een persoonlijke bevestiging dat hij echt dood is. Amerika heeft zijn lichaam in hun bezit en zullen hem identificeren aan de hand van DNA, die ze al in hun bezit hadden. En dat dit gebeurt onder leiding van President Barack Obama, is natuurlijk ook geweldig. Obama zal herinnerd worden als de President die de 3e Anti Christ heeft weten om te leggen, terwijl President Bill Clinton de eeuwige sigaar is en President Bush de eeuwige leugenaar.

Sommige momenten in de wereld zullen je altijd bijblijven. Toen de Golf Oorlog uitbrak, stond ik op het punt om naar school te gaan. Mijn vader had het journaal opgezet en ik zag hoe Amerika Irak binnendrong met een hoop geknal en bombardementen. Toen 2Pac werd neergeknald in Las Vegas, lag ik op bed. Mijn vader maakte mij wakker om het nieuws te vertellen. Ook dit kon ik niet geloven. 2Pac is wel vaker neergeschoten en beschoten en telkens stond hij op, schepte erover op en maakte complete rapnummers erover. Toen hij echt dood bleek te zijn, was dat een klap in mijn gezicht. Daarna doken er allemaal complot theorieën op.

Michael Jackson. Ik kwam terug van stappen en las het nieuws op internet. Het nieuws was nog niet officieel bevestigd en ook hiervoor haalde ik mijn schouders op. Over Michael werd al jaren zoveel onzin geschreven. Zo zou hij in een zuurstoftank slapen. Hij zou een affaire hebben gehad met Liza Minelli en Liz Taylor. Michael zou zich met een goedje hebben ingespoten, zodat zijn huid blank werd. Michael zou seks hebben gehad met kleine kinderen en met zijn aap Bubbles. Nee, Michael kan niet doodgaan. Voor mij was hij God. Michael is onaantastbaar. Hij is niet van dit universum. Michael is iets bovennatuurlijks. Totdat de volgende ochtend ik wederom werd gewekt door mijn vader, met de mededeling dat Michael toch echt is overleden. Toen besefte ik het: “Mijn idool, Michael Jackson, is toch een gewone sterveling, net als u en net als mij”.

 Ik was aan het joggen, toen ik thuiskwam en de persconferentie op tv zag, waar de legendarische oneliner werd uitgesproken: “Ladies and Gentlemen, we got him!” Saddam Hoessein werd opgepakt. Die had zich verschuild ergens in een zelfgebouwd gat onder de grond. Iedereen heeft die beelden gezien. Saddam Hoessein die als een verwarde, verwaarloosde zwerver uit zijn hol wordt getrokken. Vies van de stank, ongedierte en klimaat. Toen ik die beelden zag, kon ik mijn ogen niet geloven. Hoe was dit mogelijk? Hoe was het mogelijk dat de Amerikaanse overheid Saddam hebben weten te vinden in een fucking hol, maar dat ze mij niet kunnen vertellen wie 2Pac heeft vermoord?

Osama Bin Laden heeft ongetwijfeld die beelden ook gezien. Hij zal vast gedacht hebben: “Dat zal mij niet overkomen. Ik laat me echt niet uit mijn grot trekken door die Amerikanen. Dat plezier gun ik ze niet. Nee, ik ga lekker naar mijn villa in Abbotabad. Mochten die Amerikanen mij toch vinden, dan sterf ik tenminste in het harnas en in luxe”. En daar ging hij. Tijdens een vuurgevecht, door het hoofd geschoten worden. Osama moet niet klagen, want eindelijk is hij verlost van zijn aardse bestaan. Hij haatte zijn aardse bestaan. Hij verrachte het. Osama heeft zich geprofileerd als een extreme moslim Nostradamus, die zijn volgelingen heeft beloofd, dat als zij doodgaan, zij worden beloond met 70 maagden in het moslim hiernamaals. Maar hij mocht zelf niet gaan. Allah vond hem te belangrijk, om hier op aarde zijn taak te volbrengen.

En nu is het eindelijk zover. Als een moderne martelaar ging hij, op weg naar zijn beloofde 70 maagden, waar hij zich anaal laat penetreren. Dat vind hij heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten