vrijdag 15 april 2011

Beste vrienden

Ik ga het over een onderwerp hebben, waar mannen het nauwelijks over hebben met hun vrouw of vriendin. Het onderwerp is: “Vrouwen die een beste vriend hebben”. Er wordt altijd gezegd, als je relatie gebaseerd is op vertrouwen, kan je het overal over hebben. Fout. In een relatie kan je het niet overal over hebben, simpelweg omdat wij, mannen en vrouwen, op sommige vlakken elkaar niet begrijpen. Noem het een man ding, noem het een vrouw ding. Geef het beestje een naam, maar op sommige vlakken levelen wij elkaar niet. En dit onderwerp is zo’n vlak. De meeste mannen zullen het niet toegeven, maar het is nu eenmaal een feit dat een man moeite heeft, als hun vrouw of vriendin contact heeft met andere mannen. En dan maakt het niet uit of het een beste vriend is, ex scharrel of gewoon ex. Wij, mannen, vinden dat niet ok. Wij vinden dat raar. Wij vinden dat niet gepast.

En zodra wij het willen begrijpen en brengen dat ter sprake, dan breekt de hel los! Dan worden er zinnen naar onze hoofd gegooid zoals: “Jij vertrouwt mij gewoon niet” en “hij moet niks van mij”. Of deze “we zijn gewoon vrienden, meer niet”. Als die zin voorbij komt, ren dan weg! Ren dan keihard weg, want voordat je het weet, is er wel wat aan de hand en dan ben jij diegene die gekwetst achterblijft. Wat je ook vaak hoort, is dat een vrouw zo goed met haar beste vriend of vrienden kan praten. Hoe naïef ben je dan? Hebben ze dan echt niet door dat die zogenaamde beste vriend een luisterend oor speelt en wacht op het juiste moment om haar ff flink te nemen?

Want zo zien wij, mannen, dat! Voor ons is een “beste vriend”, een pik op sterk water! Een dildo, die klaarstaat en wacht op het moment om gebruikt te worden! Een beste vriend is een man wiens werkelijke intentie was om een vrouw te versieren. Ergens onderweg om zijn doel te bewerkstelligen, is het misgegaan, waardoor hij tegen wil en dank, in de “beste vrienden zone” terecht is gekomen! En daar loert hij, de beste vriend spelend, maar ondertussen zijn “grand finale” afwacht.

Wij mannen, zijn jagers. Dat is altijd al zo geweest. Dat zit in onze aard. Mannen willen altijd iets van een vrouw. In de meeste gevallen is dat gewoon zo. Daniel Arends verwoordt dat op zijn best. Zijn vriendin heeft een beste vriend ( We kunnen zo goed met elkaar kletsen) die ooit eens tegen haar heeft gezegd: “Ik ben op zoek naar een meisje, die kan huilen om Bambi en kan lachen om de dood”. Nou, dan wil je wel heel graag neuken hoor!

Ik trap daar niet in. En het is niet dat ik mijn vriendin niet vertrouw, maar ik hou mijn ogen goed open. Ik blijf scherp. Vrouwen die dit lezen, zullen mij vast voor gek verklaren. Die begrijpen het niet, waarom ik zeg. Maar de mannen begrijpen mij wel. Die zijn allang blij, dat ik dit ter sprake breng. Ik geef hun het gelukzalige gevoel, dat zij er niet alleen voor staan. Dat zij zich niet vreemd hoeven te voelen, als hun vriendin hen weer voor gek verklaart. Een beste vriend. Ik moet er nog steeds om lachen. Ik zou aan elke vrouw, die een beste vriend heeft, willen vragen om hun benen voor hen te spreiden. Dan ben ik wel benieuwd hoe principieel je beste vriend is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten