maandag 11 april 2011

Gordon repareert, Gordon Vervangt

In de AD van een paar dagen eerder stond dit op het internet voorpagina: “Gordon doet het nog steeds met Raoul”. Wat een wereldnieuws. Het is wel heel triest met Nederland gesteld, nu het liefdesleven van Gordon hoger wordt aangeschreven dan het vormen van een nieuw kabinet. Het niveau van dit land is wel erg triest gedaald. Inderdaad, tot aan het niveau van Gordon zelf.

Met Gordon is er altijd wel wat aan de hand. Als meneer geen ruzie maakt met zijn Toppers collega’s, dan is het wel met één van zijn ex managers. En als het zijn managers niet zijn, dan zijn het wel de kandidaten van X-factor en Hollands Got Talent. En zelfs dat niet het geval is, dan weet meneer altijd wel een manier om zijn liefdesleven onder de aandacht te brengen. En Nederland smult ervan! Ik vind het triest. Het is beneden alle peil. Ik vind dit zelfs triester dan de gemiste strafschop van Clarence Seedorf in Frankrijk 1998. Dit kan gewoon niet. Gordon verdient zelf een nekschot.

Ik vind het ook triest voor Raoul. Die jongen is nog zo groen als gras. Hij kwam net om de hoek kijken of hij werd gelijk genomen door die veel oudere zelfingenomen blonde graftak. Kan iemand Gordon vertellen dat zijn tijd voorbij is? Gordon is niet meer leuk. Gordon met Gerald in “Over de vloer” dat was leuk. Maar die tijd is voorbij. Gordon heeft mijn irritatiegrens al overschreden. Op mijn irritatielijst deelt hij de eerste plaats samen met die Carglass reclames. Zodra ik één van hen op tv zie, zap ik gelijk door. Ik kan en wil er niet van genieten. De slogan van Carglass zou zo gebaseerd kunnen zijn op het liefdesleven van die blonde relnicht. “Gordon repareert, Gordon vervangt!”

Gordon moet oppassen, want hij gaat in een rap tempo Harry Vermeegen achterna. Harry is ook zo’n eentje wie maar niet wilt beseffen dat zijn tijd allang voorbij is. Net zoals Gordon niks is zonder Gerard, is Harry waardeloos zonder Henk Spaan. In zijn poging om humoristisch te zijn, lacht er niemand harder om zijn eigen grapjes dan Harry Vermeegen. Schrijnend en tegelijkertijd ook zielig om aan te zien. Ik kan niet geloven dat er voetballers zijn, die het leuk vinden om bij Harry Vermeegen te acteren. Want dat is het eigenlijk wat mannen als Gordon en Harry Vermeegen doen. Ze acteren. Het is niet echt. Het is zo fake. Vergelijk het maar met een beeldschone meid met een complete poederdoos op haar gezicht en die in het bezit is van een stelletje siliconen tieten. Of met een uitgerangeerde vrouw op leeftijd, die zonnodig jeugdig wilt overkomen. Ik noem een Patricia Paay, Conny van Breukhoven en Marijke van Helwegen. Allemaal nep! Zowel van buiten als van binnen. Gordon past in deze categorie. Feitelijk gezien is Gordon gewoon een wijf met een lul.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind Gordon geweldig als hij zingt. Ik heb albums van Gordon. Zijn cd samen met Replay heb ik helemaal grijs gedraaid. Ik vind Gordon één van de beste zangers van Nederland. Op muziekgebied weet hij absoluut waarover hij praat. Maar zijn zelfingenomenheid, zijn zelfverheerlijking, zijn arrogantie en ijdelheid doet hem de das om.
En dat vind ik oprecht jammer, want ik ben ervan overtuigd dat er in hem, diep van binnen, wel een aardige gozer schuilt. Onzeker dat wel, maar wel aardig. Gordon is onzeker van binnen, anders gedraag je je niet als een eerste klas randdebiel.

Nederland draait niet Gordon, dus ik hoop dat de media stopt om ons te “Vergordoren”. Ik hoop dat Gordon dit ook beseft en teruggaat naar datgene waar hij goed is, namelijk muziek maken! En dan geen Toppers onzin, maar een echte Gordon cd, zoals hij dat jaren geleden primair deed. Daar wacht ik op en niet op de perikelen in zijn liefdesleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten